پاسخ به شبهات گوناگون

پاسخ به شبهات دینی وشرعی و سؤالات متداول

پاسخ به شبهات گوناگون

پاسخ به شبهات دینی وشرعی و سؤالات متداول

پرسش 10

راه مقابله با مدعیان دروغین مهدویت چیست ؟ از وب : http://ahd-2.persianblog.ir/

روشن است که شکل گیری فرقه ها و گروه های منحرف و پیوستن و اعتماد کردن مردم به مدعیان مهدویت یا نیابت در جهل و نادانی آنها ریشه دارد شوق فراوان به دیدار امام بدون معرفت و آگاهی کافی به آن حضرت و غفلت از وجود شیادان در این عرصه زمینه ساز ارتباط با مدعیان دروغین می شوند بنابراین شیعیان منتظر باید با آگاهی کافی از معارف ناب مهدویت خود را از دام نیرنگ بازان حفظ کنند و با پیروی از علمای متعهد شیعه در مسیر روشن مکتب گام بردارند. پس باید ریشه جهل را خشکاند .

برای تشخیص و مقابله با مدعیان دروغین لازم است که شناخت کامل از امام زمان داشته باشیم باید ویژگی ها و خصوصیات شخصی آن حضرت و شرایط و نشانه های ظهور وی را  از روایات معصومان بشناسیم .علاوه بر شناخت امام زمان به اسم ،نسب لازم است از جایگاه امام و رتبه و مقام ایشان نیز آگاهی کافی به دست آورد و این معرفت و شناخت چنان مهم است که به فرموده امام صادق برای به دست آوردن آن لازم است از خداوند طلب یاری شود:
(... در زمان غیبت طولانی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف باطل گرایان به شک و تردید گرفتار می شوند .زراره از یاران خاص امام گفت:اگر آن زمان را شاهد بودم ،چه کنم؟
امام صادق علیه السلام فرمودند :این دعا را بخوان: اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک .اللهم عرفنی رسولک فانک ان لم تعرفنی رسولک لم اعرف حجتک .اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرفنی حجتک ضللت عن دینی
(مفاتیح الجنان باب ششم).

نام و نسب امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در روایات:هم نام و هم کنیه پیامبر ،در برخی روایات از بردن نام آن حضرت تا هنکام ظهور نهی شده ،لقب های مشهور آن حضرت :قائم،منتظر،بقیة الله،حجت و...،نام مادرشان نرجس و پدرشان امام حسن عسکری است،سن امام و امامتشان و...

ویژگی های حضرت شمایل و خصوصیات ایشان:چهره اش گندم گون ،پیشانی اش بلند و تابنده،ابروانش کشیده و زیبا بر گونه راستش خالی مشکین و در میان شانه اش اثری چون اثر نبوت و...
شناخت جایگاه امام و امامت ،او آخرین حجت پروردگار و جانشین بر حق پیامبر و پیشوای همه مردم و منجی بشریت است که اطاعت از او بر همگان واجب است چرا که اطاعت از او اطاعت ط پیامبر خداست و اطاعت از پیامبر اطاعت خداست .شناخت حضرت از زبان خود امام :
ابونصر(خادم امام حسن حسن عسکری علیه السلام)می گوید :به خدمت حضرت مهدی رسیدم .فرمود:آیا مرا می شناسی ؟عرض کردم :آری فرمود :من کیستم؟گفتم :شما آقای من و پسر آقای من هستید فرمود :مقصودم این نبود. عرض کردم :خداوند مرا فدای شما بگداند، شما بفرمایید. فرمود من آخرین وصی پیامبرم ،خداوند به وسیله من ،بلا را از خاندانم و شیعیانم بر طرف می کند.(کمال الدین و تمام النعمه ج2،باب 43،ح 12،ص171)

 

.یکی دیگر از ابعاد شناخت امام شناختن سیره و صفات مهدوی است که تاثیر عملی گسترده ای در رفتار و خلق و خوی منتظر دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.